Index per productcategorie

Plaats je muisaanwijzer op een afbeelding en je krijgt de omschrijving van de productcategorie te zien. Klik op een categorie om al mijn artikelen over dat onderwerp te lezen:
Best Price

10 februari 2016

Een tweede (eigen) router achter de Telenet router aansluiten

- ga naar mijn Telenet en stel het netwerk van de Wireless Telenet modem/router in. Kies geavanceerd bij draadloze instellingen. Vervolgens onder de netwerk tab kan je het LAN-subnet aanpassen. Bij mij is dit 192.168.0.1. Gevolg is dat alle apparaten aangesloten op de Telenet modem een IP krijgen in de vorm van 192.168.0.xxx
- sluit nu je eigen router aan (via de WAN poort) op de Telenet modem. Vervolgens zal je router een IP adres krijgen van Telenet (bij mij is dit 192.168.0.142). Je kan dit terug zien in de netwerk tab onderdaan de pagina in mijn Telenet.
- vervolgens ga je naar de tab 'IPv4 Firewall en Port Forwarding' in mijn Telenet. Daar vul je in de DMZ adres het IP adres van jouw router in (dus in mijn geval 192.168.0.142). Hierdoor zal alle binnenkomende verkeer doorgestuurd worden naar jouw eigen router.
- verbindt nu jouw computer met een LAN poort van jouw eigen router en je kan de eigen router instellen (meestal via 192.168.1.1 (afhankelijk van welke router je hebt()
De truc is dus eigenlijk zoals hierboven al eens aangegeven, je eigen router in de DMZ zetten van jouw Telenet modem. En ervoor zorgen dat het LAN-subnet van je Telenet modem NIET overeenkomt met die van je eigen router.



1 opmerking:

  1. Bedankt voor de praktisch uitleg, na tal van frustraties met de telenet router, heb ik eindelijk een Netgear Nighthawk R7000 - Router - AC1900 besteld.

    Gtrz

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.