Index per productcategorie

Plaats je muisaanwijzer op een afbeelding en je krijgt de omschrijving van de productcategorie te zien. Klik op een categorie om al mijn artikelen over dat onderwerp te lezen:
Best Price

5 april 2012

Online shopping: waar en bij wie kan je computers (toestellen, onderdelen, accessoires) en Multimedia aan een goede prijs en met een gerust hart bestellen?

Sinds meer dan 3 jaar koop ik bijna alles online. Alle computer onderdelen en accessoires, van inktcartridges tot notebooks tot LCD tv's. Tot op vandaag geen enkele negatieve ervaring meegemaakt.

  • Hoofdreden om online te kopen: de prijs. Gemiddeld koop je hetzelfde artikel 10 tot meer dan 20% goedkoper dan in de winkel of bij een grootwarenhuisketen. En dat zelfs op alle prijzen van Mediamarkt, Saturn, Makro, Vanden Borre en andere grote discounters.
  • 2de reden om online te kopen: alles wordt aan huis geleverd en je hebt daarenboven nog 14 dagen bedenktijd in geval je niet tevreden bent met je aankoop. Let wel: de kosten voor het terugbezorgen blijven wel ten laste van de koper. Hou bij je aankoop wel steeds rekening met de transportkosten: reken tussen 6 en 10 euro voor de kleine artikelen en tussen 30 en 50 euro voor een LCD-televisie. Zorg er dus steeds voor dat je goedkopere artikels (minder als 100 euro) samen met iets anders bestelt, anders kan je ze beter in een locale winkel gaan kopen. 
  • Garantie: zelfde garantie als bij aankoop in een klassieke winkel.
Hieronder een lijst met webshops waar ik ondertussen meermaals besteld heb en dewelke ik met het volste vertrouwen durf aanraden. Klik op het logo van de winkel van jouw keuze om naar de homepagina van deze webshop te gaan.

In Duitsland (meestal de goedkoopste):
amaz
bill

In Nederland:
informatique cool 4launch azerty
imagesCAT68GBZ bol Centralpoint logo_cd-rom-land
gsmpunt.nl


In België:
imagesCAT68GBZ cool pixmania

bol conrad redcoon


Als je de goedkoopste prijs van een artikel zoekt,

klik dan op de link van onderstaande prijszoekmachines:

Voor de beste prijzen in Duitsland: http://www.preissuchmaschine.de/

Voor de beste prijzen in Nederland: http://tweakers.net/pricewatch/ 

Voor de beste prijzen in België: http://www.beslist.be (er is geen echte goede prijsvergelijker voor België, te weinig winkels zijn aangesloten en deze zijn bijna altijd duurder dan in Nederland of Duitsland)

3 opmerkingen:

  1. Beste Philip. Ik heb heel veel berichten met belangstelling gelezen en gemerkt dat u heel veel kennis bezit van computers. Ik ben echter een volstrekte leek en ben dan ook zo vrij u een vraag voor te leggen over een door mij aan te schaffen computer.
    Ik reis veel met een camper en gebruik de computer voor office en veel voor fotobewerking.
    Mijn eisen zijn daarom. 15.6 inch non clare scherm. Laag energieverbruik ivm accu's in camper. Intern geheugen 8 GB, grote harde schijf, liefst Sat III 256 GB, tenminste 3 USB aansluitingen, Intel Haswell processor en windows 8.
    Ik hoop dat u in staat bent om mij advies te geven. Alvast bedankt.
    CG

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Persoonlijk zou ik kiezen voor een Asus N550JV en daar de harde schijf door een 250GB SSD vervangen. Van deze combinatie zal je nooit spijt hebben.

      Verwijderen
    2. https://www.asus.com/Notebooks_Ultrabooks/N550JV/

      Verwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.